فر فری

فر فری

فر فری

فر فری

دکوراسیون پذیرایی

دکوراسیون پذیرایی

طراحی دکوراسیون پذیرایی برای هر منزلی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ زیرا هنگامی‌که شخصی به خانه شما مراجعه می کند، اولین صحنه‌ای که مشاهده می کند سالن پذیرایی است و میهمانان شما بیشترین زمان خود را در سالن پذیرایی خانه شما می‌گذرانند. به همین دلیل طراحی دکوراسیون سالن پذیرایی اهمیت بیشتری نسبت به سایر نقاط منزل دارد. دکوراسیون پذیرایی در اولین نگاه می تواند تا حدودی معرف شخصیت صاحب‌خانه نیز باشد، به همین دلیل با دیدن معماری داخلی سالن پذیرایی شما می توانید به بسیاری از ابعاد شخصیتی صاحب خانه از جمله تفکر سنتی یا مدرن او، آرام یا شلوغ بودن، دیدگاه هنری یا کلاسیک و منطقی وی پی ببرید. امروزه گرایش طراحان داخلی به سمت هر چه ساده‌تر و مینیمال شدن طراحی‌های دکوراسیون داخلی پیش می رود؛ بنابراین اگر تمایل دارید که طراحی داخلی سالن پذیرایی شما مطابق با مد روز باشد و جذابیت‌های جدید طراحی داخلی را نیز به همراه داشته باشد، باید از دکوراسیون‌هایی بسیار ساده، با تنوع رنگی کم، بدون نقش و خلوت استفاده نمایید. هنگامی‌که صحبت از ساده بودن و مینیمال بودن دکوراسیون داخلی می شود، اغلب تصورات بر این مبنا است که هزینه صرف شده برای پیاده‌سازی این دکوراسیون بسیار پایین‌تر از دکورهای شلوغ است. اما این تصور در مورد دکوراسیون‌های مدرن و مینیمال اشتباه است. به این معنی که اگر شما قصد داشته باشید که طراحی داخلی خود را شیک و ساده به انجام برسانید، این طراحی‌ها می‌توانند هزینه بسیار زیادی را بر عهده شما بگذارد. ولی درعین‌حال با رعایت نکاتی که در ادامه بیان می کنیم می توانید با هزینه‌های کم نیز این سبک از معماری مدرن را در خانه خود پیاده کنید. به همین دلیل طراحی‌های ساده سالن پذیرایی با توجه به بودجه شما انعطاف‌پذیری بسیار زیادی دارد و شما می توانید با توجه به میزان هزینه‌ای که قصد دارید برای دکوراسیون داخلی خود استفاده نمایید، از این سبک طراحی داخلی بهره کامل ببرید.
تصور دیگری که برای دکورهای ساده همواره مطرح بوده این است که این دکورها بسیار مدرن می باشند، درصورتی‌که شما می توانید طراحی‌های کلاسیک و سنتی را نیز به‌سادگی با دکور ساده پیاده‌سازی نمایید و جلوه‌ی بسیار زیادی به سالن پذیرایی خود بدهید. البته فراموش نکنید که سلیقه شخصی شما و نمادهایی که معرف شخصیت شما است نیز در این دکوراسیون نقش مؤثری ایفا می نماید. همان‌طور که اطلاع دارید سادگی بیش‌ازاندازه، خطوط مستقیم و قاب‌هایی که برای اشیاء مستطیل شکل در چشم‌انداز هر فرد دیده می‌شود می‌تواند چشم‌ را به دلیل یکنواختی تصاویر خسته نماید. امروزه در سبک‌های جدید طراحی داخلی شما بسیاری از این خطوط متقاطع و مستقیم را خواهید دید.
همچنین تک‌رنگ بودن و استفاده از رنگ‌های خنثی نیز می تواند از نظر دیداری خسته‌کننده و تکراری باشد. برای بر هم زدن این نظم و ایجاد تنوع دیداری شما می‌توانید از اشیایی مانند تابلوهای نقاشی پررنگ و شلوغ و یا آباژورهایی که در بدنه خود از شکل‌های منحنی دار بهره می‌برند، استفاده کنید. با انجام این کارها شما در طراحی تنوع ایجاد کرده و به‌طور ناخودآگاه خستگی چشم افرادی که این طراحی داخلی را مشاهده می کنند را از بین می برید. راه‌حل دیگری که در کنار استفاده از تابلو نقاشی و آباژورها وجود دارد، به‌کارگیری مجسمه‌ها و یا گلدان‌های کوچکی است که می توانند این تنوع را ایجاد نمایند.

نورپردازی سالن پذیرایی

مبحث مهم دیگری که در دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی وجود دارد استفاده از نورپردازی مناسب است. هنگامی‌که صحبت از نورپردازی می کنیم الزاماً به معنی طراحی نورپردازی به شکلی که نورها در دیوار نصب شده باشند و یا چراغ‌های سقفی خاص و گران‌قیمت نیست. چنانچه امکان استفاده کردن از این نورپردازی‌های خاص و فنی را داشته باشید طبیعتاً تأثیر به سزایی در طراحی داخلی شما خواهد گذاشت؛ اما در این مبحث صحبت از نورهایی مانند نورهای آباژور است که بر روی دیوار و یا سقف نصب نمی شود. استفاده کردن از نورپردازی توسط آباژورها در جاهای مختلف سالن پذیرایی شما باعث می‌شود که در طراحی داخلی سبک مد روز شما بتوانید از چند قابلیت مختلف استفاده نمایید.
ایجاد تنوع در طرح‌های ساده که قبلاً در مورد آن صحبت نمودیم یکی از این قابلیت‌هاست. قابلیت دیگر استفاده کردن از نورهای کنترل شده برای روشنایی سالن پذیرایی شما است. درنهایت یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که استفاده از آباژور برای نورپردازی داخلی به همراه می‌آورد، ایجاد سایه است. ترکیب مناسب نور و سایه می‌توانند پرسپکتیو دکوراسیون داخلی شما را دستخوش تغییرات بسیار جذابی نماید.

زیباترین-دکوراسیون-پذیرایی-با-طراحی-جذابدکوراسیون سرویس بهداشتی

امروزه معماران مطرح در دنیا از دکوراسیون‌های مدرن و متفاوتی متناسب با فرهنگ هر خانه برای طراحی دکوراسیون حمام و دکوراسیون سرویس بهداشتی زیبا، خاص و کارآمد استفاده می کنند. همچنین آن‌ها در این دکوراسیون‌ها از سبک‌های مختلف معماری بهره برده و تفاوت‌های فرهنگی و سلیقه‌ای کشورهای مختلف را باهم ترکیب کرده و طراحی‌های ویژه و بی‌نظیری به وجود آورده‌اند.
در دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی انتخاب کاشی و سرامیک برای دیوار و کف، وان و دوش مناسب، شیرآلات بادوام و درنهایت لوازم و وسایل دکوری بسیار پراهمیت و موردتوجه است. همچنین محل قرارگیری و متراژ حمام و سرویس بهداشتی در دکوراسیون خانه بسیار تأثیرگذار است. مثلاً اگر حمام یا دستشویی بزرگ و دارای متراژ نسبتاً بالایی باشد، می‌توان موارد ویژه‌ای ازجمله سونا و جکوزی، وان هایی با طراحی‌های خاص، روشویی‌هایی برای خانم و آقا و محل‌های خاصی برای دوش به‌صورت اتاقک‌های زیبای شیشه‌ای و پلاستیکی به حمام اضافه کرده و به زیبایی آن افزود. در سال‌های اخیر در معماری‌های جدید خانه‌ها، معمولاً در نزدیکی اتاق‌خواب اصلی یا داخل آن یک حمام یا سرویس بهداشتی قرار داده می ‌شود. با استفاده از این طراحی دسترسی و استفاده از حمام و سرویس بهداشتی برای ساکنین خانه بسیار راحت‌تر می گردد. در انتخاب متریال و مواد مورداستفاده در حمام و دستشویی نیز باید بسیار دقت کرد، زیرا این محل پتانسیل به وجود آمدن جرم و کثیفی‌های بسیار زیادی را دارد. شما می توانید برای جلوگیری از پیش آمدن چنین مشکلاتی از کاشی‌ها و سرامیک‌های ساده و بدون فرورفتگی و برجستگی استفاده نمایید. همچنین می توانید برای اتاقک‌های شیشه‌ای دوش، از شیشه‌های جدیدی که لکه آب بر روی آن‌ها نمی ماند بهره ببرید. در ساخت و معماری حمام و دستشویی به تهویه آن نیز باید توجه زیادی کرد، زیرا خارج نشدن رطوبت از حمام خود باعث به وجود آمدن قارچ‌ها و باکتری‌ها در محیط آن می شود. برای از بین بردن این مسئله باید تهویه مناسبی برای حمام‌ها تعبیه کرد یا به تعداد کافی پنجره در طراحی آن در نظر گرفت. طراحی صحیح خروجی‌های آب‌ها و شیب‌های کف حمام نیز به خارج شدن هر چه سریع‌تر رطوبت از محیط کمک می کند. به‌کارگیری وان در دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی می تواند بسیار کاربردهای زیادی برای افراد یک خانه داشته و در سلامت جسمی و روحی آن‌ها تأثیرگذار باشد. به‌خصوص در حمام‌های بزرگ استفاده از وان به‌راحتی امکان‌پذیر است؛ اما در حمام‌های کوچک نیز می توان از وان های موقت بادی استفاده کرد. در به‌کارگیری وان حمام باید حتماً به عایق بودن کف آن توجه زیادی داشته باشید. امروزه وان ها دارای طراحی‌های بسیار خاص و مدرن هستند. اگر در طول روز دارای مشغله‌های فکری و کاری زیادی هستید به شما پیشنهاد می کنیم که حتماً از وان مناسبی در حمام خود بهره ببرید. استفاده از وان به همراه نور شمع، رایحه‌های خوش‌بو و موزیک آرام‌بخش باعث می شود که در کمترین زمان ممکن خستگی روزانه‌ی شما از بین رفته و سرحال و شاداب شوید.
امروزه به دلیل وقوع پدیده‌ی مدرنیته در زندگی افراد متراژ اکثر خانه‌ها کوچک‌تر از قبل شده و به دنبال آن حمام و سرویس بهداشتی از فضای کمتری برخوردار است. این فضای کم باعث شده است که ازنظر کاربری عموماً نتوان از این محیط استفاده بهینه داشت؛ اما با رعایت یک سری از نکات در چیدمان و معماری حمام و سرویس بهداشتی شما می توانید کارایی آن‌ها را بالاتر برده و استفاده‌ی کارآمدتری از این فضا داشته باشید.

انتخاب روشویی مناسب برای حمام و سرویس بهداشتی

یکی از دکورهایی که می‌توان با انتخاب شکل و طراحی مناسب آن به بزرگ‌تر و کارآمد شدن حمام کمک کرد، روشویی است. روشویی‌ها دارای اشکال مختلف گرد، مربع، مستطیل و غیره هستند؛ اما بهترین مدل برای حمام‌های کوچک روشویی با شکل مثلثی است زیرا می توانید آن را در گوشه و کنار حمام جای‌داده و به فضای آزاد و باز محیط اضافه کنید. همچنین اگر به روشویی در شکل مثلثی دسترسی نداشتید می توانید از روشویی‌های دایره‌ای و گرد که در سال‌های اخیر بسیار در تزیینات حمام مد شده است، استفاده کرده و فضای مناسبی در دکوراسیون حمام و دستشویی ایجاد کنید. باوجودآنکه بسیار از افراد تصور می کنند که حجم روشویی‌های دایره‌ای نسبت به مستطیلی کوچک‌تر است اما باید بگوییم که ازنظر کارکرد شبیه به شکل مستطیلی بوده اما کارآمدی آن در محیط‌های کوچک‌تر بالاتر است. همچنین در فضاهای کوچک گوشه‌های نود درجه روشویی‌های مستطیلی برای سایر وسایل مانند در ورودی، دوش حمام و غیره مشکل ایجاد می کند که این مسئله نیز با به‌کارگیری روشویی دایره‌ای حل می شود. با بازساری داخلی و تعمیرات ساختمان نیز می توان دکوراسیونی شیک مدرن برای سرویس بهداشتی منزل داشت. برای استفاده بهتر از فضاهای کوچک و محدود بهتر است روشویی‌هایی را انتخاب کنید که در زیر آن‌ها قفسه، کابینت یا طبقه وجود دارد. شما می توانید وسایل اضافی و غیر دکوری مانند مواد شوینده، دستمال‌کاغذی، شامپو، صابون و غیره را داخل این قفسه‌ها بگذارید و لوازم دکوری مانند حوله، شمع‌های زیبا و مدرن یا حتی گلدان‌ها و گیاه‌های کوچک و خاص را بر روی این طبقات جای بدهید. استفاده از این تزیینات دکوری جلوه‌ی بسیار خاص و زیبایی به حمام شما داده و محیط آن را زیبا، رمانتیک و آرامش‌بخش می کند.
دکوراسیون حمام لاکچری
امروزه طراحی و دکوراسیون اتاق خواب اهمیت ویژه‌ای در معماری خانه‌ها پیداکرده است زیرا طبق تحقیقات انجام‌شده توسط محققین هر فرد به‌طور میانگین یک‌سوم از عمر خود را در خواب به سر برده و درنتیجه مدت‌زمان خیلی زیادی از شبانه‌روز را در اتاق‌خواب سپری می کند؛ بنابراین می توان نتیجه گرفت که مسئله‌ خواب و محلی که هر فرد در آنجا به استراحت می پردازد رابطه‌ نزدیکی با سلامت جسمی و روحی او دارد و طراحی و دکوراسین آن بسیار در کیفیت زندگی او تأثیرگذار است. در معماری یک‌خانه اتاق‌خواب ازجمله قسمت‌هایی است که در طراحی آن سلیقه شخصی هر فرد بسیار دخیل است. این اتاق درواقع محلی است که افراد پس از گذراندن یک روز پر از مشغله فکری، استرس و کار در انتهای روز به آن پناه برده و احساس آرامش و امنیت می کنند. به همین دلیل دکوراسیون و تزیینات معمولاً باید به‌گونه‌ای طراحی شود که احساس‌های آرامش‌بخش و به‌دوراز هرگونه استرس و هیجان را برای هر فرد تداعی کند.
زمانی که در ذهن خود به دکور یک اتاق‌خواب فکر می کنید تصویری که برای شما ایجاد می شود، فضایی زیبا، رمانتیک و آرام و روح‌نواز است؛ اما درنهایت آنچه یک اتاق‌ را شخصی و دل‌نشین کرده و مکانی برای استراحت روزانه می گردد، اعمال سلایق، خلق‌وخوی و نظرات هر فرد در طراحی و دکور آن است. به وجود آوردن حس آرامش در طراحی به بسیاری از موارد ازجمله نوع چیدمان وسایل و جنس پارچه‌هایی که بکار می بریم و همچنین استفاده از اصول روان‌شناسی رنگ‌ها مرتبط است. متراژ اتاق‌خواب ممکن است کوچک و یا بزرگ باشد و در برخی موارد با محدودیت‌هایی ازنظر طراحی مواجه شویم اما حتی اگر تنها بخشی از قوانین و اصول دکوراسیون را بتوانیم در چیدمان خود پیاده‌سازی کنیم بازهم به نتایج بسیار مفیدی در طراحی اتاق‌خواب خواهیم رسید.

چیدمان وسایل در دکوراسیون اتاق خواب

در اتاق‌خواب نحوه چیدمان وسایل در دکور بسیار اهمیت دارد. در میان وسایل اتاق‌خواب محل قرارگیری تخت خواب دارای اهمیت ویژه‌ای است زیرا در آرامش شما هنگام خواب تأثیر بسزایی دارد. امروزه بسیاری از روان شناسان و معماران داخلی عقیده دارند که بهتر است تخت خواب در کنار پنجره و در قسمت راست آن قرار بگیرد تا انرژی مثبت محیط بیرون به افراد اتاق انتقال داده شود. همچنین تخت خواب باید تا حد ممکن از در ورودی اتاق دیده نشده و یا از بیرون دید بسیار کمی داشته باشد. به‌خصوص سعی کنید هیچ‌وقت تخت خواب را روبه روی در ورودی قرار ندهید زیرا باعث ایجاد حس عدم امنیت و بر هم زدن آرامش شما می شود.
اگر اتاق‌ شما متراژ کمی داشته و نسبتاً کوچک است، در انتخاب تخت خواب دقت و زمان زیادی به خرج بدهید. معمولاً در طراحی اتاق‌خواب‌های کوچک از تختخواب‌های بزرگ استفاده نمی کنند زیرا بسیار از فضای اتاق را اشغال کرده و باعث کوچک‌تر دیده شدن محیط می گردد. اگر تخت شما دونفره است از کوچک‌ترین سایز تخت خواب استفاده کنید و بهتر است به‌جای سرویس چوبی از جنس‌های فلزی و فرفورژه که امروزه استفاده از آن‌ها در معماری داخلی بسیار متداول گشته است بهره ببرید تا جای کمتری از فضای اتاق شما را اشغال کند. همچنین برای اتاق‌‌های کوچک می توانید از تختخواب‌های تاشو استفاده کنید. مزیت مهم این تخت‌ها این است که به‌راحتی می توان آن‌ها را پس از استفاده جمع کرده و داخل کمد و دیوار گذاشت که بدین‌صورت فضای اتاق شما بازتر و بهتر می شود. با به‌کارگیری کوسن‌های زیاد در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف و همچنین استفاده از پتوهای پشمی سفری که در سالیان اخیر در دکوراسیون‌ها بسیار از آن‌ها استفاده می شود، یک طراحی مدرن و شیک برای اتاق‌خواب خود ایجاد کنید. بسیاری از افراد کارهای شغلی، اداری و درس خواندن خود را در منزل انجام می دهند؛ اما باید دقت داشته باشید که هیچ‌گاه این کارها را در اتاق‌خواب انجام ندهید. قرار دادن میز کار یا میزتحریر در این محیط باعث می شود که نه‌تنها احساس آرامش و ریلکسی شما گرفته‌شده و هنگام خواب استرس زیادی داشته باشید، بلکه موجب احساس خواب‌آلودگی و عدم تمرکز در هنگام انجام دادن کارها می گردد.
سعی کنید اتاق‌خواب خود را خلوت و منظم نگه‌دارید؛ زیرا شلوغی و تجمع وسایل و لوازم احساس آرامش شما را از بین می برد. تلاش کنید که تا حد ممکن وسایل غیرضروری و نامناسب را از اتاق‌ خارج نمایید. همچنین کارهای نیمه‌تمام، پروژه‌های نصفه و وسایل ورزشی را هیچ‌گاه در اتاق‌خواب خود قرار ندهید چون باعث ایجاد احساس‌های نامطبوع و استرس‌زا در شما هنگام خواب و استراحت و درنتیجه‌ی آن احساس افسردگی و عدم توانایی می شود. برای ایجاد فضایی مطبوع و دل‌نشین در دکوراسیون اتاق نشیمن بهتر است از تعداد کمی گل و گلدان در محیط استفاده کنید. بهترین انتخاب گلدان‌ های کوچک و کم‌حجم به همراه گل‌های کم است. همچنین برای آرامش‌بخش کردن فضا استفاده از رایحه‌های ملایم و خنک و اسانس‌های معطر موردعلاقه شما و شمع‌های زیبا و رمانتیک بسیار تأثیرگذار است. ترجیحاً از رایحه‌های تند استفاده نکنید زیرا ممکن است موجب سردرد و اختلال در خواب گردد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.